מכונת כיפוף פחים – מה היתרונות?

מכונת כיפוף פחים (נקראות גם ברייק פרס, פרס ברייק או באנגלית Brake Press) משמשת לצורך כיפוף, עיצוב וייצור צורות ממשטחי מתכת. משטחי מתכת אלה מוכנסים אל מכונת כיפוף הפחים ומכופפים בעוצמה על ידי המכונה כדי ליצור את הצורה הראויה. ניתן לכופף גם את המתכות הקשות ביותר באמצעות מכונה לכיפוף פחים. מכונות כיפוף פחים משמשות להכנת ריהוט נירוסטה לחדרים נקיים ומטבחים, הכנת עמודי תאורה ועמודי רמזורים, חלקי מכונות ומכוניות ועוד.

איך עובדת מכונת כיפוף פחים?

מכונת כיפוף הפחים עובדת באמצעות זרועות רבות עוצמה הלוחצות על מתכת בכח לחיצה הנע בין 60-400 טון, ומשטח כיפוף המאפשר למתכת להתכופף לזווית הכיפוף הסופית. כח הלחיצה של מכונת כיפוף הפחים מפוקח על ידי מכונות משוכללות הדואגות לכיפוף בצורה ובעוצמה המתאימים לצורך עיצוב המוצר.

שימושים

ישנם שימושים רבים ומגוונים למכונת כיפוף פחים, החל בתחום התעשייה הכבדה ועד לתחום הלייף סטייל:

ריהוט ביתי ומטבחים

הפופולאריות הגבוהה של מטבחים בעיצוב מודרני העלו את הצורך בשימוש במכונות כיפוף פחים גם בתחום הריהוט הביתי והמטבחים. שולחנות, כיורים, משטחי מטבח, לוכדי עשן- כולם עשויים מנירוסטה מעוצבת באמצעות מכונות כיפוף פחים.

עמודי תאורה ורמזורים

עמודי תאורה ורמזורים צריכים להיות עמידים בכל מזגי האוויר ותנאי הטמפרטורה. השלב הראשון בהכנתם הינו כיפוף מתכת איכותית לקנה רב צלעות. כיפוף זה נעשה באופן אקסלוסיבי באמצעות מכונת כיפוף פחים גדולה ורבת עוצמה.

תעשייה

שלדי מכוניות, מטוסים, חלקי מכונות ועוד- כולם מכופפים לצורתם באמצעות מכונת כיפוף הפחים. בחלקים מורכבים כגון שלדי מכוניות משתמשים במכונות משוכללות בעלות צירי כיפוף רבים.

פקטורים בבחירת מכונת כיפוף פחים

שני הפקטורים החשובים ביותר בבחירת מכונת כיפוף הם האורך המירבי של המכונה, ועוצמת הכיפוף שלה:

אורך

אורכה של המכונה מהווה את הגבול העליון של אורך משטח המתכת שניתן להכניס אליה. כלומר, בחירת אורך מכונה מהווה חסם משמעותי בפני הגדלת טווח העבודה של המפעל. במצב הזה, תמיד מומלץ לקנות מכונה גדולה במעט מהמכונה שאנו זקוקים לה למקרה שהחברה תתרחב (תרתי משמע) לפרוייקטים חדשים.

עוצמה

עוצמת המכונה לכיפוף פחים מהווה אף היא חסם בפני שימוש במשטחי מתכת בעובי מסוים ובמתכות קשות לכיפוף. כל מפעל יודע מהם החומרים איתם הם עובדים ואת עוצמת הכיפוף הנצרכת לצורך כיפוף חומרים אלה. מומלץ לבחור מכונה עם טווח עוצמות רחב היכולה להתאים את עצמה לסוג המתכת אותו מכופפים.

 

NR AUTOMATION היא אחת מהיבואנים המובילים של מכונות בתחום הפחים בישראל

לחץ על הקישורים הבאים כדי לראות את המכונות שלנו:

מכונות לעיבוד פחים | מכונות לכיפוף פחים | מכבשים | מכונות לחיתוך פחים (גליוטינות)