רובוטים תעשייתיים FANUC פאנוק ישראל רובוט ROBOT

רובוטים תעשייתיים – Industrial Robots

מה הם רובוטים תעשייתיים?

רובוטים תעשייתיים הם רובוטים אשר בנויים לבצע משימות מסוכנות, מלוכלכות ומשעממות באופן מדויק לאורך זמן רב ולכן הם נהפכים לנפוצים יותר ויותר במגוון של תעשיות למגוון שימושים. הרובוטים התעשייתיים מגיעים במגוון גדול של דגמים עם טווחי הגעה (reach) שונים, יכולת נשיאה (payload) משתנה ומספר צירים שנע בין 3 ל-6 צירים.

רובוט תעשייתי הוא מוצר מדף שמגיע מחו"ל (אין ייצור של רובוטים תעשייתיים בישראל כיום) שם הוא יוצר, הורכב, נבדק וגם עבר הרצה של מספר רב של מחזורים כדי לוודא שהוא פועל כראוי. ברובוט תעשייתי לבדו מהקופסה אין ערך ממשי, אלא רק כאשר מתכנתים אותו ומחברים אותו למערכות מסביבו ברמת הבקרה, החשמל והמכניקה. בבחירת הרובוט לביצוע משימה כלשהי חשוב מאוד לבחור גם בחברה הנכונה (נקרא גם חברה להטמעה של אוטומציה, או אינטגרטור – באנגלית Robot Integrator) שתייעץ, תתכנן, תבנה ותתכנת את הפרויקט הרובוטי כך שישרת את המטרה שלך באופן המושלם ביותר.

בפרויקטים של ייצור ושל העברת חלקים הרובוט אוחז בחלקים בעזרת יחידת קצה (נקראת גם גריפר) אשר בעזרתה ניתן לתפוס את החלק או הכלי אשר בעזרתו יש לבצע את המשימה.

פעולות הרובוט התעשייתי נשלטות על ידי שילוב של תוכנה ובקרה. תכנון ותכנות נכון של התא הרובוטי על ידי האינטגרטור (החברה שמתכננת, בונה ומתכנתת את הפרויקט הרובוטי) מאפשר לרובוטים לעבוד מסביב לשעון וגם בסופי שבוע – וגם לבצע משימות הכוללות קירבה לחומרים מסוכנים או סביבה מסוכנת – מה שמשחרר את העובדים לבצע משימות אחרות. טכנולוגיה רובוטית מעלה את היעילות בייצור ואת הרווחיות במפעל וחוסכת מהעובדים מטלות חזרתיות שיכולות לגרום לעומס פיזי ולפציעות אפשריות.

יצרני רובוטים תעשייתיים בולטים הם: FANUC (תוצרת יפן), YASKAWA (תוצרת סין\סלובניה\יפן), KUKA (תוצרת סין) ועוד.

רובוטים תעשייתיים לתעשייה INDUSTRIAL ROBOT
רובוטים תעשייתיים לתעשייה מבית FANUC

 

רובוטים תעשייתיים משמשים למגוון צרכים:

רובוט להעברה של חלקים (נקרא גם Handling Robot):

רובוטים תעשיתיים מהירים וחזקים אבל גם רגישים, לכן הם מתאימים לאחיזה והעברה של מגוון אינסופי של מוצרים – לדוגמה מפרויקטים רובוטיים בישראל: סידור של מאפים קפואים בארגזים, טעינה ופריקה של חלקים ממכונת CNC, מיון בקבוקי שמפו ממסוע, לקיחת חלקים ממכונת הזרקת פלסטיק וטעינה ופריקה של חלקים ממכבשים ותנורים.

רובוט לאוכל מאפים פיתות עוגיות גבינה מוצרי חלב
רובוט לאוכל טוען עוגיות ממסוע לקופסה

 

רובוט משטוח:

המילה משטוח באה מהפועל "למשטח", או במילים אחרות – לסדר חלקים על משטח, באנגלית Palletizing. הרובוט התעשייתי אוסף מהקו קופסאות קרטון או מוצרים ארוזים אחרים ומסדר אותם על משטח לפי סדר שהוגדר לו מראש. הרובוט יודע גם לפרוק משטח מחלקים ולהעביר אותם אחד אחד אל הקו במידת הצורך.

רובוט לסידור מארזים קופסאות
רובוט לסידור מארזים קופסאות

 

רובוט חיתוך:

מכיוון שחיתוך זו פעולה מסוכנת בבסיסה, חיתוך בלייזר, פלזמה או מים נעשה פעמים רבות על ידי רובוטים. ניתן לתכנת אינסוף מסלולים לחיתוך ברובוט עם דיוק וחזרתיות טובים ועם גמישות עצומה ביחס למכונת CNC.

רובוט חיתוך פלזמה fanuc robot cutting plasma
רובוט מבצע חיתוך פלזמה

 

רובוט לפעולות גמר:

רובוטים תעשייתיים מתאימים מאוד לפעולות גימור לחלקים ממתכת, פלסטיק, חומרים מרוכבים או עץ. דוגמאות נפוצות מהתעשייה הם: רובוט להשחזה, רובוט לליטוש, רובוט לצילוע (הורדת גרד) ועוד. לרובוט ניתן להוסיף יכולת ל"הרגשה" של הכוח המופעל בכל רגע – מה שמאפשר לו לבצע את פעולת הגימור בכוח קבוע על משטחים משתנים ולא צפויים – מה שמבטיח תוצאה מעולה, טובה בהרבה מפעולות גימור ידניות.

רובוט FANUC מבצע הורדת גרד - צילוע
רובוט FANUC מבצע הורדת גרד – צילוע

 

רובוט לאיטום והדבקה:

כדי לבצע איטום או הדבקה מדוייקת, הרובוט נע במסלול באופן מדוייק עם שליטה טובה על המהירות בזמן שהוא פולט את החומר המדביק. רובוטים הם נפוצים מאוד ביישומים של איטומים והדבקות במגוון תעשיות כמו תעשיית הרכב וגם בתהליכי אריזה בהם יש לבצע איטום אוטומטי של מוצר בתור הכיסוי שלו.

רובוט FANUC מבצע איטום במכונית
רובוט FANUC מבצע איטום במכונית

 

רובוט לצביעה או ריסוס:

מכיוון שלרוב הצבעים והציפויים הם מבוססי ממס (סולבנט או באנגלית Solvent-based) הם נוטים להיות דליקים ונפיצים. לכן שימוש ברובוטים לביצוע צביעה מפחית את הסיכון לאדם, ובנוסף הרובוטים לצביעה הם חסינים לפיצוץ (תקן זה נקרא כן ATEX 2). רובוט לצביעה מסוגל להביא לתוצאות טובות בהרבה מצביעה ידנית מכיוון שהמסלול שלא מתוכנת והוא לא עושה שגיאות. רובוטים לצביעה בדרך כלל רזים מכיוון שלא צריכים לנשוא משקל רב, אבל כן צריכים יכולת לנוע בגמישות וזרימה שתדמה תנועה של יד אנושית.

רובוט צביעה של פאנוק
רובוט צביעה של פאנוק

 

רובוט ריתוך:

רובוט לריתוך יכול לבצע ריתוכים מסוג תפר (ריתוכי מיג, טיג, ארק – קשת חשמלית ולייזר – או באנגלית MIG, TIG, Arc, Laser Welding) וגם מסוג ריתוך נקודה (Spot Welding). הרובוטים יוצרים ריתוכים מדוייקים במיוחד וגם שולטים על הפרמטרים של הריתוך כמו עוצמה, קידמה של החוט וזרימת הגז בזמן הריתוך. לרובוטים מוסיפים סנסורי לייזר למציאת המיקום המדוייק של התפר ושינוי תנועת הרובוט בהתאם למיקום של התפר בפועל – מה שפותר בעיות של מיקום לא חזרתי, חלקים לא מדוייקים ועוד.

רובוטים לריתוך ריתוך רובוטי אוטומטי
רובוטים לריתוך מבית FANUC

 

 

אצלנו בחברת NR AUTOMATION בונים פרוייקטים רובוטיים משלב הקונספט עד למערכת אוטומטית עצמאית שעובדת כמו שעון.

לחברת NR ניסיון עצום בתחום האוטומציה

מחלקת האינטגרציה של החברה – ROBOWORK הינה בעלת ניסיון רב עם רובוטים תעשייתיים למגוון תעשיות.

 

לרובוטים התעשייתיים שלנו לחץ כאן

לאתר של מחלקת האינטגרציה שלנו – ROBOWORK – לחץ כאן