מאמר זה מכיל מידע בסיסי הנוגע למקדחת עמוד. מקדחת עמוד מגיעה בצורות ובגדלים רבים, החל ממקדחות ידניות קטנות ועד לדגמים גדולים לקדיחה תעשייתית.

שימושים למקדחת עמוד

מקדחת עמוד משמשת לקדיחה מדויקת ללא רעידות במתכת, עץ, פלסטיק וכל חומר קשה אחר. מקדחת עמוד מורכבת מכלי קידוח מוחזק באמצעות מכבש מקדחה. מקדחת עמוד מאפשרת לוודא שהמקדחה נשארת במקומה ללא תזוזה בקידוחים במהירויות משתנות.

ניתן להשתמש במכונות קידוח לביצוע מגוון פעולות. על מפעילי המקדחה לדעת כיצד להגדיר את העבודה, להגדיר מהירות סיבוב ולספק נוזל קירור במקרה הצורך לקבלת מוצר מוגמר.

הגודל או הקיבולת של מקדחת עמוד נקבעים בדרך כלל על ידי החור הגדול ביותר שניתן לקדוח, ההברזה הגדולה ביותר שניתן לבצע, המרחק בין הציר והעמודה, והמרחק האנכי בין שולחן העבודה לציר.

מאפיינים

לכל מקדחת עמוד יש את המאפיינים הבאים: ציר, שרוול, עמודה, ראש, שולחן עבודה ובסיס.

הציר אוחז במקדחה ומסתובב באופן מקובע בשרוול. ברוב מקדחות העמוד  הציר הוא אנכי והעבודה נתמכת על שולחן אופקי.

מכלול השרוול אינו מסתובב אך הוא זז במקביל לציר. כאשר מורד השרוול הנושא את הציר כלי הקידוח מוזן לעבודה: וכשהוא מועבר כלפי מעלה, כלי הקידוח נשלף מהעבודה. לחץ הזנה המופעל על השרוול ביד או בכוח גורם למקדחה המסתובבת לקדוח חורים במהירות גבוהה ובאופן מדוייק.

העמוד של מרבית מכבשי המקדחה הוא עגול ובנוי מחוספס ומוצק. העמוד תומך בראש ובשרוול.

ראש בית הקידוח מורכב מהשרוול, הציר, המנוע החשמלי ומנגנון ההזנה. הראש מחובר אל העמוד.

שולחן העבודה נתמך על זרוע המותקנת לעמוד. ניתן לכוון את שולחן העבודה בצורה אנכית כך שתתאים לגבהים שונים של עבודה. ניתן להטות אותו עד 90 מעלות לשני הכיוונים, על מנת לאפשר קידוח בזווית.

ישנם דגמים של מקדחות עמוד עם שולחן ממונע אשר ניתן להזיז אותו למעלה ולמטה בלחיצת כפתור.

בחלק ממקדחות העמוד יש אפשרות לקבוע נקודת עצירה אוטומטית לקידוח\הברזה וכאשר המקדח/מברז יגיעו לעומק שנקבע מראש המכונה תחזור לאחור (במקרה של המברז גם תחליף כיוון סיבוב) ותעלה למעלה. כך מתאפשרת פעולה חצי אוטומטית.

במקדחות עמוד תעשייתיות יש מיכל לנוזל קירור וצינור עם פייה שדואג לקירור הכלי בזמן הקידוח או ההברזה וכך שומר על הכלי. יש לוודא כי בשולחן המקדחה יש ניקוז ראוי עם תעלות ניקוז שמחזירות את נוזל הקירור למיכל שלו.

בסיס מכונת הקידוח תומך במכונה כולה וכאשר היא נעוצה ברצפה, מאפשרת פעולה ללא רטט ודיוק עיבוד גבוהה. הבסיס מהווה גם כמיכל לנוזל הקירור בחלק ממכונות הקידוח. חלקו העליון של הבסיס דומה לשולחן עבודה וניתן לצייד אותו בחריצי T לעבודות הרכבה גדולות.

מקדחת עמוד קונים רק ב-N-R אוטומציה

אם אתם מתעניינים במקדחת עמוד, פנו אלינו לקבלת פרטים או היכנסו לצפות בכל הדגמים. ניתן למצוא אצלנו מכונות קידוח ידניות, מקדחי עמוד, מכונות קידוח תעשייתיות ועוד.