חיתוך בלייזר – הדיוק שבתעשייה

מכונת חיתוך בלייזר עובדת באמצעות כיוונון קרן אור חמה ומרוכזת לחיתוך מוצרים בצורה מדוייקת ללא עיקום, כיפוף או התכה, וכך שומרת על אחידות ומראה חלק וסימטרי. ניתן להשתמש בחיתוך לייזר במגוון חומרי גלם אולם הנפוץ ביותר בתעשייה זה חיתוך במתכת. לחיתוך לייזר יתרונות רבים וביניהם שמירה על איכות המוצר, דיוק ומהירות.

איך עובד חיתוך בלייזר?

חיתוך בלייזר עובד בצורה דומה לניסויים שהיינו עושים עם זכוכית מגדלת ושמש כשהיינו קטנים. מכונת הלייזר יוצרת קרן אור חדה ומרוכזת, אשר יוצרת חום גבוה מאוד בנקודה אליה הקרן מכוונת. באמצעות חום מדויק זה ניתן לחתוך כמעט כל דבר, גם מתכת. ההבדל בגדול בין חיתוך בלייזר וחיתוך באמצעות ריתוך נעוץ ברמת הדיוק הגבוה של החיתוך לייזר המאפשר לחתוך צורות מורכבות ביותר ללא מאמץ וללא פגיעה במוצר. בנוסף, ניתן לחתוך עם קרן הלייזר מגוון מוצרים- הן קשים והן רכים. החיתוך בלייזר שומר על האיכות והגימור הסופי של המוצרים אותם הוא חותך, ובכך שומר על איכותם הגבוהה.

למה משמשת מכונת חיתוך בלייזר?

מכונת חיתוך לייזר משמשת במגוון תעשיות. משתמשים בה לצורך הכנת ציוד רפואי, חלקי מכונות, הטבעת לוגואים או מספרים סידוריים על משטחים קשים. ניתן להשתמש בה באומנות, בבתי ספר או לצורך הכנת חותמות. ניתן לחקוק איתה מילים או סמלים על משטחים או צינורות ולחתוך איתה מגוון מוצרים בצורה מדוייקת. יתרונה המיוחד הוא במהירות, בניקיון ובדיוק שלה וכך היא גוברת על כל שיטת חיתוך אחרת.

מכונת חיתוך בלייזר – מאפיינים

מכונת החיתוך לייזר שלנו שומרת על סטנדרטים נוקשים של ביטחון המשתמש. היא מערכת סגורה, כך שהלייזר לא נגיש לאנשים בעוד היא דלוקה ועובדת. המכונה מצויידת בחלונות הגנה מיוחדים דרכם ניתן להשגיח על עבודת החיתוך ללא סיכון. בנוסף, גוף המכונה טיפוליים תרמיים מיוחדים כדי להאריך את אורך החיים של המכונה ולהבטיח עבודה מדוייקת ובטוחה לאורך זמן.

למכונה שני צירים- ציר X וציר Y, אשר נעים בעזרת פסי שיניים מדויקים המבטיחים דיוק וחזרתיות גבוהה. ציר הY עשוי יציקת אלומיניום קשיחה וקלה ומעולה לתנועות מהירות. כך, ניתן להגדיר במחשב את צורת החיתוך הרצויה ולאפשר למכונה לעשות את עבודת הסיבוב והחיתוך, ללא התערבות אנושית. המכונה מתאימה לחיתוך פלטות וצינורות ומצוידת בשולחן טעינה אוטומטי המאפשר פריקה וטעינה מהירה.

 

NR AUTOMATION – יבואן מוביל של מכונות CNC ומכונות לחיתוך בלייזר

לצפייה במכונות שלנו לחצו על הקישור הבא:

מכונות לחיתוך בלייזר