כרסומת – להיפטר מהספק

כרסומת היא מכונה אשר מטרתה לחתוך מוצרים המיוצרים מחומרי גלם קשים. היא בנויה משני חלקים עיקריים: הכרסום – חלק דמוי מקדחה המסתובב במהירות גבוהה ויכול לנוע לכל כיוון במטרה חתוך את חומר הגלם, ושולחן העבודה- שם מונח המוצר המייועד לכירסום. לעיתים שולחן העבודה זז והכרסום נשאר במקומו, לעיתים ההפך ולעיתים שניהם זזים יחד. הכרסום המסתובב במהירות גבוהה מסוגל לחתוך במהירות ובדיוק גם את חומרי הגלם הקשים ביותר. הכרסומות משמשת לחיתוך מתכת, עץ וחומרים סינטתיים קשים.

שימוש בכרסומות נפוץ מאוד בתעשייה וזו הדרך המועדפת על רבים לחתוך את חומרי הגלם הקשים שלהם. ישנם ארבעה סוגי כרסומות: CNC, ראוטר, אוטומטי וקונבנציונלי.

כרסומות CNC

כרסומת CNC היא המחוברת למכונת CNC (ראשי תיבות של computer numerical control) הפועלת ללא מגע יד אדם. מכונה זו היא בעצם רובוט משוכלל המסוגל לבצע בעצמו את כל שלבי הכרסום- החל משלב תיכנון הכרסום ועד לביצוע. ניתן להשאיר CNC פועלת גם לאחר שעות העבודה וכך להגביר את ההספק עד פי חמש מההספק של כרסומות אוטומטית או ידנית. בכרסומות CNC שולחן העבודה יכול לזוז יחד עם הכרסום, מה שמאפשר לכרסם צורות מורכבות.

כרסומת ראוטר

כרסומת ראוטר מיועדת בעיקר לחיתוך חומרי גלם רכים יותר ממתכת כגון עץ ופלסטיק. שולחן העבודה שלה לרוב גדול יותר משולחן העבודה של כרסומות אוטומטיות, קונבנציונליות או CNC, והוא לא זז כלל. כרסומות ראוטר משמשת לחיתוך ריהוט עץ ופלסטיק, ולכרסום משטחים גדולים.

כרסומת אוטומטית

כרסומות אוטומטית פועלת באמצעות מכונת טורבו עוצמתית ומספר הסיבובים של הכרסום שלה גבוה. ניתן לחתוך חומרי גלם קשים מאוד באמצעות כרסומות אוטומטית ולקבל ממוצר מוגמר איכותי ומדויק. כרסומות אוטומטית מאפשרת שליטה גבוהה יותר על תהליך הייצור מאשר מאפשרת כרסומת CNC, וזאת בלי להתפשר על איכות הכרסום. היא מצויידת בציוד ממוחשב העוזר לשפר את דיוק הכרסום.

כרסומת קונבנציונלית

כרסומת קונבנציונלית מתופעלת על ידי מפעיל אנושי, והעזרה הניתנת באמצעות מחשב היא מינימליסטית. ישנם סוגים רבים של כרסומות קונבנציונליות המשמשות למגוון שימושים שונים בתעשייה. כרסומות קונבנציונליות יכולות להגיע במגוון גדלים וחשוב מאוד להתאים בין הצורך לבין המכשיר הנכון באמצעות התייעצות עם החברה המוכרת אותם, כדי להחליט איזה כרסומות היא המתאימה ביותר לצרכיכם.

 

NR AUTOMATION – היבואן המוביל בתחום הכרסומות עם 40 שנות ניסיון בישראל ואלפי לקוחות מרוצים

לצפייה במבחר המכונות שלנו לחצו על הקישורים הבאים:

כרסומות | כרסומות CNC | כרסומות גשר (ראוטר) | כרסומות קונבנציונליות | כרסומות אוטומטיות (חצי CNC)