מכונת CNC – כל מה שצריך לדעת

מכונת CNC היא בעצם רובוט תעשייתי משוכלל המתפעל מכשור לעיצוב וייצור שבבי בחומרי גלם קשים. מכונת הCNC פועלת באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם ומסוגלות לעבוד אחרי שעות העבודה ובכך למקסם את התועלת המופקת מהם. הרובוט פועל באוטומציה מלאה ולאחר שמוזן העיצוב הרצוי אל מרכז המידע שלו, הוא זה שבוחר באילו כלים להשתמש ומהם השלבים השונים בתהליך הייצור.

מכונת CNC – חובה בכל מפעל תעשייה

מכונות CNC משמשות במגוון רחב מאוד של תעשיות. החל מתעשיות קטנות ומדוייקות כמו תעשיות ייצור השבבים, ועד תעשיות המייצרות חלקי מתכת בגודל מלא. ניתן לייצר איתם תכשיטים, לחרוט מילים או עיצובים בחומרי גלם קשים, לעצב מדליות, להכין תבניות יציקה ועוד.

 

מכונת CNC מייצרת באמצעות הסרה בררנית של חומר מגוש חומר הגלם הראשוני. כך, ניתן לייצר כמעט כל דבר שמעוניינים לייצר ממתכת או פלסטיק- ללא התכה.

 

למכונת הCNC שלושה צירים אותם היא יכולה להזיז בתיאום עם מכשיר העיצוב שלה. בצורה הזו, ניתן להגיע לצורות מדויקות ומפורטות יותר מאשר עם מחרטה קונבנציונלית. לדוגמא, מכונת CNC יכולה לייצר צורה של כדור מושלם, בעוד במחרטה שבה יש רק ציר אחד, כמעט בלתי אפשרי להכין צורה כדורית מושלמת.

 

בנוסף, ניתן לחרוט עם מכונת הCNC על גבי משטח ולא רק על ידי סיבוב על גבי ציר. דבר זה מאפשר לייצר צורות א- סימריות ולחרוט מילים או עיצובים על גבי משטחים קשים. הדיוק המיוחד של המכונה גורם לכך שעיצובים אלה יהיו ברמה גבוהה בהרבה מהעיצובים אותם ניתן להשיג באמצעות תפעול ידני של מכונה.

מה אם קורית תקלה כשאין אנשים בסביבה?

ניתן להשאיר מכונת CNC פועלת במשך ימים רצופים, ללא השגחה אנושית. דבר זה מעלה את הפרודוקטיביות אותה ניתן להשיג ממכונה יחידה לפחות פי חמש ממכונה קונבנציונלית!

אולם, תקלות יכולות לקרוא כמובן. לפעמים נשבר כרסם או שמישהו הזיז חלק חריטה ייעודי. מצב זה, המכונה מאובזרת בחיישנים המאתרים את התקלה, שולחים הודעה ישירות למפעיל שלה, ומפסיקים את פעולת המכונה. לאחר מכן, המכונה תבצע חישובים חדשים לראות אם היא יכולה להמשיך בחלק אחר של העבודה גם ללא החלק החסר או השבור, ואם זה אפשרי היא תמשיך לעבוד עד שיגיע המפעיל והתקלה תתוקן.

 

NR AUTOMATION – היבואן המוביל בישראל למכונות CNC

לחצו על אחד מהקישורים הבאים כדי לראות את המכונות שלנו:

כרסומות CNC | מחרטות CNC | מכונות SWISS TYPE | מכונות ארוזיה CNC | מכונות השחזה CNC | מכונות לעיבוד פחים CNC | מכונות לחיתוך בלייזר CNC | מכונות לחיתוך בפלזמה CNC