ככל שהעולם מתפתח, מתווספים עוד ועוד טכנולוגיות משוכללות המסייעות לנו לעשות את הדברים שעשינו בעבר בזמן קצר יותר ובאופן מדויק יותר. אולם את טכנולוגיית החיתוך בלייזר נראה שאי אפשר להחליף. חיתוך לייזר משמש לחיתוך מגוון חומרים ובהם מתכת, אבן, עץ, נייר ופולימרים קשים.

טכנולוגיית לייזר מבוססת על שימוש בקרן אור ממוקדת ולוהטת הממיסה את החומר אותו מעוניינים לחתוך באופן מדויק עפ"י תכנית עיצוב המוזנת למחשב השולט בתנועת הלייזר. בימינו, השימוש הנפוץ ביותר למכונות חיתוך לייזר הוא בחיתוך מתכות מסוגים שונים. מתכות הינם חומרי גלם אידיאלים לחיתוך באמצעות לייזר מכיוון שהם מגיבים במהירות לחום גבוה ויכולים לעמוד בפני שינויי טמפרטורה קיצוניים, כך שאפשר לקרר אותם במהירות ולהמשיך בתהלך החיתוך מבלי לגרום לנזק לחומר הגלם- לעומת אבן טבעית לדוגמא שעלולה להיסדק.

חיתוך לייזר מתכת משמש לחיתוך פלטות, לוחות, צינורות, שלטים, עיצובים אומנותיים, ספסלים, תחנות אוטובוס, שערים ודקורציות מתכת. השימוש בחיתוך לייזר של מתכת מאפשר לקצר את זמן העבודה באופן משמעותי.

מה עדיף? חיתוך לייזר מתכת או חיתוך באמצעות מים/ פלסמה?

חשוב לדעת כי ישנן בתעשייה מכונות חיתוך המשתמשות בזרם מים עוצמתי לצורך חיתוך ומכונות חיתוך אחרות החותכות באמצעות פלזמה. אולם במרבית המקרים, חיתוך בלייזר היא השיטה היעילה והמתאימה ביותר לחיתוך מתכת. חיתוך לייזר מאפשר חיתוך מדויק מאוד ואינו מותיר אחריו קצוות משוננים בחיתוך לייזר מתכת. זאת כיוון שהחום הגבוה של הלייזר ממיס את הקצוות תוך כדי פעולת החיתוך ונותן להם צורה עגולה ורכה יותר. בנוסף, חיתוך לייזר מתכת אינו יוצר שבבים מסוכנים ומזיקים אלא פועל באמצעות המסה. החיתוך במכונות פלזמה הינו מוגבל מבחינת סוגי החומרים שניתן לחתוך ביעילות, למשל סוגים רבים של אלומיניום לא יכולים להיחתך ביעילות במכונות אלו.

חיתוך בתלת מימד

חיתוך לייזר של מתכת בתלת מימד הינו חיתוך מיוחד הדורש מכונת חיתוך מיוחדת בעלת צירים נוספים לסיבוב חומר הגלם (ציר רביעי וחמישי). חיתוך לייזר מתכת בתלת מימד מאפשר חיתוך צורתי לצינורות ומוטות ולייצור של רכיבים בעלי צורות מיוחדות לדקורציה, רובוטיקה, רפואה ועוד.

הטמעת הטכנולוגיה לחיתוך בתלת מימד שינתה את התעשייה מקצה לקצה. חיתוך לייזר בתלת מימד מאפשר ליצור צורות ייחודיות בעלות עומק וצורה מיוחדת.

בין אם אתם אומנים חובבים המעוניינים לעצב פלטות ממתכת או לייצר רכיבים מדויקים מפלטות או מצינורות – מכונת לייזר לחיתוך מתכת היא בדיוק מה שאתם צריכים.

פנו עוד היום לקבלת פרטים נוספים והצעת מחיר למכונת חיתוך לייזר>>